Новини Умані та Черкащини…

У школах Черкащини впроваджують освітній експеримент

Навчання по-новому: у школах Черкащини впроваджують освітній експеримент
proza.ru

100 українських шкіл активно готуються до запуску пілотного проекту по втіленню нових стандартів початкової освіти. На Черкащині до державного експерименту долучилися 4 школи: це Черкаська гімназія №9, одна зі смілянських шкіл та дві – золотоніські. У кожній з них буде створено по два експерементальні класи, тож усього у пілотному проекті братимуть участь 8 класів. Подробиці про це дізнавався сайт vikka.ua.

Навчальні заклади, які тестуватимуть нові держстандарти відібрали за бажанням самих шкіл брати участь у проекті та за умов, що у школі укомплектовані два перших класи, в яких буде навчатися до 30 дітей.

«Один із головних принципів проекту – інтеграція. Це означає, що у дітей буде 5 визначених предметів: українська мова, літературне читання, математика, природознавство, іноземна мова. Всі інші предмети у початковий школі інтегруватимуться із зазначеними дисциплінами та між собою. Наприклад, під час уроку трудового навчання діти виконуватимуть завдання з математики», – пояснив директор Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Ігор Волошин.

noodle.com

У експериментальних класах буде застосовуватися вербальне оцінювання. Новий держстандарт освіти передбачає, що кожна дитина має свою особисту траєкторію розвитку.

«Не буде порівняльних таблиць. Процес оцінювання буде підпорядковано принципу, що кожна дитина розвивається своїм шляхом. Примушувати вчитися дітей не будуть», – зазначив чиновник.

Він підкреслив, що пілотний проект є провісником кардинальних змін у початковій школі.

«Тривалість уроків залишиться такою ж самою. На канікули школам надається 30 днів, як розподіляти ці періоди відпочинку, кожна школа визначатиме самостійно», – сказав Ігор Волошин.

Тренінги з підготовки педагогів у межах пілотного проекту пройшли вчителі початкових класів Черкаської гімназії №9. Це класи з роздільним навчанням дівчаток та хлопчиків. Педагоги кажуть, що за час їх багаторічного досвіду роботи освіта у початкових класах постійно підлягала якимось нововведенням. Однак таких кардинальних змін зазнала вперше. Вчителі підкреслюють, що проект багато чого запозичив з найкращого іноземного освітнього досвіду, зокрема фінського.

«У моєму 1-А класі навчатимуться 28 паняночок. Багато уроків буде проводитися в ігровій формі, а кожен навчальний день ми будемо розпочинати з 20-хвилинної ранкової зустрічі з цікавою людиною. Вона розкаже дітям про себе чи про свою професію. Також класи будуть розділені на куточки: читацький, творчий, математично-природничий та куточок психологічного розвантаження», – розповідає вчитель початкової школи Анеля Тарноруцька.

До того ж буде змінено розміщення парт у класі. Діти вже не будуть сидіти один за іншим, а будуть розміщуватися півколом та бачитимуть одне одного.

«Є предмети, що можна сміливо об’єднувати. Проектом передбачено, що діти будуть більше розвантажені. Акцент робиться на тому, що учні отримуватимуть більше практичних знань, більше досліджуватимуть. За таких обставин дітей у класі не може бути дуже багато. У мене в 1-К класі («К» означає клас хлопчиків-курсантів), максимальна для проекту кількість діток – 30 осіб», – зазначає вчителька Ольга Шляхетко.

comments powered by HyperComments

Опубліковано в Навчання та карєра,Політика,Суспільство,Черкащина - Август 26, 2017 в 19:09 - - Переглядів: 1071