Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” внесені зміни до порядку надання субсидії, які торкнуться оплати житлово-комунальних послуг.
Особам, які мали пільги на придбання сухого палива, скрапленого газу та на оплату житлово-комунальних послуг, при отримані субсидії вартість цих послуг враховуватиметься без урахування пільг. При призначенні житлової субсидії пільги просто не нараховуватимуться. З травня цього року список осіб, що отримували субсидію з урахованням пільг, буде перерахованим. Якщо субсидія призначається з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.
Якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.
Також внесені зміни торкнуться орендаторів житлових приміщень. Тому що часто кількість орендаторів відрізняється від кількості зареєстрованих осіб, що ускладнює розрахунок субсидій.
Відбулися зміни і в періоді врахування доходу для призначення субсидії – зникла норма, яка призначала субсидії на підставі доходів за три місяці перед місяцем, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед призначенням субсидії.
З часу змін до порядку надання субсидії вона розраховуватиметься на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – з урахуванням доходу за перші три квартали попереднього календарного року.
Зміни вплинуть на обрахування доходу для призначення субсидії.
Збільшено розміри доходів, що враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:
- двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;
- трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,
- чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.
При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.
Працездатні особи, які не працюють і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. Це не стосується учнів і студентів, які проживають з батьками та військовослужбовців строкової служби.
Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб .
Доповнено також перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Віднині громадяни можуть не підтверджувати доходи, які вказали у переліку, документально. Проте вони мають написати пояснення, чому не засвідчено документально і перелічити ці доходи. Також вищі навчальні заклади виключили з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС .
Термін, на який призначено субсидію, теж зазнав змін. Так субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на термін не більший за 12 місяців з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону. Тому субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року, будуть призначені до квітня 2017 року включно.
За наявності договору оренди субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму оренди. Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.
З’явилася можливість надати заяву та декларацію електронно. Отримані заяви та декларації без підпису громадянина опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, потрібно подавати нові заяву і декларацію.
Постановою також передбачає призначення субсидії неповнолітнім студентам денної форми навчання, які проживають у гуртожитках.
No Comments