«Сидячи вдома на підлозі з чашкою чаю»: студенти і викладачі ЧНУ розповіли про особливості дистанційного навчання (ФОТО)

"Сидячи вдома на підлозі з чашкою чаю": студенти і викладачі ЧНУ розповіли про особливості дистанційного навчання (ФОТО)

Студенти та викладачі Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького перейшли на дистанційне навчання у зв’язку з карантином. Отримувати інформацію в інтерактивному режимі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій здобувачам освіти доведеться щонайменше до 24 квітня, адже нещодавно умови ізоляції в Україні продовжили. Про це інформує пресслужба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Для одних студентів дистанційне навчання — це зручно, комфортно й доступно, іншим же важко отримувати знання в таких умовах. Для викладачів це чудова можливість «зацифрувати» свої лекції та удосконалити дисципліни. Що ж думають про дистанційне навчання педагоги та здобувачі освіти в ЧНУ, можна прочитати в добірці коментарів.

ННІ економіки і права

— Скажу чесно, дистанційне навчання — то не моє. Я не люблю сидіти довго за ноутбуком і виконувати наодинці завдання, але викладачі дуже допомагають. Якщо ми щось не розуміємо, то отримуємо роз’яснення на прикладах. Дистанційне навчання — це важко, особисто для мене. За останній час я більше знаходжуся вдома та відпочиваю, навчаючись. Карантин — це не привід для того, щоб зустрічатися з друзями, ходити в гості та відвідувати бабусю з дідусем. Це можливість врятувати світ та своє оточення, сидячи на дивані, не забувайте про це, — говорить голова студентської ради ЧНУ Мар’яна Кусяка.

Студентка Влада Катеринич зазначає, що їй не подобається дистанційне навчання, тому що не вистачає зорового контакту з викладачем. У домашніх умовах важче працювати, оскільки окрім навчання, є обов’язки у домі.

– Також незручно виходити на відеозв’язок із викладачем, бо складно дібрати зручний для всіх час. Ще незручно попросити у викладача, щоб він пояснив певне завдання або тему, — розповідає Влада Катеринич.

photo_2020-03-25_13-31-43

ННІ іноземних мов

Дистанційне навчання в інституті іноземних мов є дуже активним, але досить складним. Студентка Валерія Єфименко переконана, що це дуже гарна нагода побути з рідними і відпочити, але разом із тим, обсяг завдань надто великий.

– Інколи досить складно все встигнути в дедлайн. Інколи з’являються проблеми з технікою. Студенти інституту іноземних мов правил карантину дотримуються, але дуже сумують за парами і чекають, коли закінчиться дистанційне навчання, — додала Валерія Єфименко.

photo_2020-03-24_12-09-07

ННІ інформаційних та освітніх технологій

Студентка Марія Тесля відзначила, що перейти на дистанційне навчання — справа не з легких, оскільки не у всіх студентів є технічна можливість, та й працювати на онлайн-платформах важкувато, попри досвідченість і розвинутість молоді.

photo5467917633723673723

ННІ міжнародних відносин, історії та філософії

— Наші викладачі опановують нові форми навчання. Розробляємо дистанційні курси, формулюємо завдання. Практикуємо також спілкування через бесіди у месенджерах або заняття через Skype. Створені групові електронні пошти, через які роздаємо завдання. Прагнемо, щоб дистанційне навчання було доступне всім студентам, комунікуємо через старост академічних груп. Особисто я адаптувала свої лекції до дистанційного навчання, оцифрувала і виклала в своєму електронному кабінеті — адже саме сприйняття таких лекцій відрізняється від аудиторного. Щоб стимулювати дітей залишатися вдома, щоб зробити навчання цікавим, поставила творчі завдання. Подала список із 20 художніх історичних фільмів, відповідно до хронологічних рамок курсу. Студенти можуть їх переглянути й розширити перелік своїми фільмами, додавши анотації до них. Можуть також почитати книги та зробити анотації. Даю можливість заробити додаткові бали. Встановлюю конкретні терміни виконання. Словом, працюємо і використовуємо нові можливості для роботи над собою та вдосконалення навчального процесу, — говорить заступник директора з навчально-методичної роботи ННІ міжнародних відносин, історії та філософії Світлана Гальченко.

Студент Владислав Заїка розповідає, що, навчаючись дистанційно, він зареєструвався в Google Класі, де в особистих кабінетах викладачів видно завдання й терміни виконання.

– Можна спілкуватися із викладачем у коментарях. Завдань багато, але ми впораємося, щоправда, бракує живого спілкування, — додав Владислав Заїка.

photo5470068093784010014

ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і мистецтва

— Дистанційна освіта через Google-class, пари за розкладом, лекцію записала на свій YouTube-канал — ось так проходить моє дистанційне навчання. Студенти вже здали конспекти і презентації на тему «Вольові якості людини». Дуже непогано можна працювати, маю визнати, — поділилася враженнями викладачка Інна Лук’янець.

photo_2020-03-25_15-53-01

Викладачка Сабіна Раджабова зазначила, що це абсолютно новий досвід для неї. Спочатку трохи хвилювалася, адже за 17 років викладання звикла вести діалог зі студентами, бачити їхні очі, чути запитання, по їхніх обличчях розуміти, що саме треба більш детально пояснити. Тепер часи змінюються, і потрібно змінюватися всім, розвиватись і звичайно радіти цим удосконаленням.

— Нещодавно завершила тригодинне відеоспілкування зі своїми студентами за допомогою месенджера. З переваг можу виокремити можливість кожному бути активним учасником діалогу, а з недоліків — при роботі з телефоном відсутня функція візуалізації матеріалів, які опрацьовуємо, тому я вирішила спробувати провести лекцію в Zoom. У цьому випадку з переваг варто виділити можливість працювати групами з більшою кількістю осіб, а також, для тих, хто з різних причин не зумів працювати в момент лекції онлайн, здійснити Rekord. Із недоліків —  всього 40 хвилин часу, хоча для онлайн-лекції в межах норми, — поділилася досвідом викладачка Леся Хлипавка.

lukyanec_2

ННІ природничих та аграрних наук

Директор ННІ природничих та аграрних наук Максим Гаврилюк переконаний, що карантин — це новий виклик для тих, хто технічно трохи відстає. І водночас — можливість підлаштуватися під «онлайн» викладання.

– Днями провели перше онлайн-заняття, під час якого студенти зараховували лабораторне заняття. Мені було дуже незвично бачити їх через монітор. Думаю, студентам — також. Нічого не вдієш, тому будемо вчитися дистанційно та з нетерпінням чекати занять в аудиторіях, — зазначив  Максим Гаврилюк.

Студентка Юліана Іваненко відзначила, що хоч усі зараз далеко від університету й один від одного, але всі продовжують навчатися вдома з комфортом.

1 (1)

ННІ української філології та соціальних комунікацій

— Якщо проаналізувати суто професійний складник нашого життя в умовах карантину, то спостерігається, на мою думку, доволі цікава ситуація. Мені вже доводилося чути від кількох людей (не пов’язаних із педагогічною діяльністю), що вони за «звичайних» умов менше працювали, аніж дистанційно, вдома. Думаю, це стосується і викладацької роботи: потрібно зробити багато нового, чого раніше не доводилося, систематизувати зроблене, освоїти нові технології та інструменти спілкування зі студентами, їх навчання, обліку та контролю навчальних досягнень і багато іншого. Зазначу, що майже всі мої колеги перейшли вже в режим дистанційних класних інтернеткімнат, але й студенти також радують своїм ставлення до навчання. Спрацював ефект «нового», бо навіть ті, хто раніше відверто, м’яко кажучи, «нудьгував» на заняттях, — тепер помітно активізувалися, очі заіскрилися, хочуть уже щось зробити. Тому мій професійний прогноз — оптимістичний, — зазначив директор ННІ української філології та соціальних комунікацій Ігор Погрібний.

photo_2020-03-25_16-33-37

Викладачка Вікторія Руденко наголосила, що перехід на дистанційну освіту вимушений, багато аспектів роботи не відпрацьовані, але, попри це, викладач повинен виконувати свою функцію: навчати студентів, а ті, відповідно, здобувати знання. Враження від такої форми роботи неоднозначні.

– Мій домашній комп’ютер — ровесник динозаврів, мені важко вмовити його перейти на інновації. Не приховую, що не вистачає певних навичок, хоча в народі кажуть, що в невмілого руки не болять. Тож підійшла до віддаленої форми роботи завзято, вдячна студентам, які відразу відгукнулись і долучились до створених курсів у гугл-класах. Наша молодь розкута й комунікабельна, здатна сприймати інформацію вдумливо й відповідально, тому працювати з нашим студентством приємно. Сподіваюся, що мені вдасться донести своїм учням розумне, добре й вічне. Укотре переконалася, що найвища радість людського життя — живе спілкування, тому з нетерпінням чекаю зустрічі зі студентами в аудиторіях нашого рідного ЧНУ, — поділилася враженнями Вікторія Руденко

Студентка Олександра Коміренко додала, що на перших двох парах вчили англійську мову, на третій — сучасну українську літературну мову. Уже й провели колоквіум. Загалом, їй все подобається. Викладачі та студенти пристосувалися до умов і дистанційне навчання тепер, не повністю, але все ж заміняє звичайні студентські будні.

ННІ фізичної культури, спорту та здоров’я

— Я це змогла, я провела онлайн-семінар! Студентам дуже подобається. Явка майже стовідсоткова. Дякую за можливість працювати онлайн, — ділиться враженнями Аліна Тимчій, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання, ННІ фізичної культури, спорту і здоров‘я.

Студентка Анна Скачкова зауважує, що дистанційне навчання — це щось новеньке для неї, адже ще ніколи не була на парі онлайн в Zoom чи Skype. Звичайно, є свої переваги та недоліки, але сучасній молоді все до снаги.

viber_2020-03-26_19-15-09

Психологічний факультет

– Дистанційне навчання — це крута можливість вивчати цікаві предмети, сидячи вдома на підлозі з чашкою чаю. Дистанційне навчання — це економія часу на ранкові збори перед навчанням, у домашніх капцях ідеш гризти граніт науки, — зазначив студент Максим Миськів.

Студент Юрій Письменний додає, що у дистанційному навчанні є свої плюси і мінуси. Воно незвичне, адже студент ізольований, сидить вдома, не може побачити своїх друзів в університеті, а спілкуватися в месенджерах з ними це не так круто.

4

Факультет обчислювальної техніки, інтелектуальних та управляючих систем

— Різкий перехід на дистанційне навчання був складним, але щодня більше звикаєш до цього способу навчання. Викладачі підтримують студентів та допомагають розібратися в матеріалах, але все-таки складно деякі дисципліни розбирати самостійно, — зізнається студентка Дар’я Загребельна.

Загалом же серед студентів і викладачів панує атмосфера взаєморозуміння і підтримки. І вимушену ізоляцію вони використовують для навчання та самовдосконалення.

Організовує й модерує цю роботу навчально-методичний відділ ЧНУ. Як розповіла начальник відділу Тетяна Запорожець, оновлено сайт відділу, розроблено інструкцію для викладачів і студентів. Ми допомагаємо викладачам працювати дистанційно. Аби слідкувати за новинами, науково-педагогічні працівники університету можуть долучитися до новоствореного Telegram-каналу НМВ. Створено також три вайбер-спільноти: «ВикладаЧНУ» для методичної допомоги викладачам, «Завідувачу&Гаранту» для роботи над освітніми програми, «НМВ-месенджер» для менеджменту дистанційного освітнього процесу. 

Джерело: ВиЧерпно

No Comments

    Leave a Reply

    Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.